Cyfrowa inwentaryzacja cmentarza to inwestycja, która ułatwia zarządzanie nekropolią, poprawia komunikację z wiernymi i zapewnia przejrzystość dokumentacji. W poniższym artykule chcielibyśmy przybliżyć składowe, które wpływają na końcowy koszt całego przedsięwzięcia. 

Jednym z głównych atutów systemu eCmentarze.pl jest możliwość wybrania zakresu inwentaryzacji. Nasza firma, jako jedna z nielicznych w swojej ofercie posiada nie tylko pełną inwentaryzację cmentarza, ale również opcję zakupu pustego systemu wraz z mapą do samodzielnego przeprowadzenia procedury inwentaryzacji lub dokonania importu z bazy zewnętrznej. Ten wariant pozwala radykalnie obniżyć koszty całego procesu.

Jeżeli jednak mowa o standardowej procedurze inwentaryzacji cmentarza, to na jej końcowy koszt składają się następujące elementy:

  • System eCmentarze – opłata za uruchomienie systemu, konfigurację i dostęp do platformy.
  • Opracowanie mapy na bazie zdjęcia z drona – profesjonalne zdjęcie lotnicze, które posłużą do stworzenia interaktywnego planu cmentarza.
  • Inwentaryzacja grobów – stworzenie cyfrowej bazy, w której każdy grób jest opisany i powiązany z mapą.

Co zapewnia system eCmentarze dla każdego zarządcy cmentarza?
1.    Inwentaryzację cmentarza z wprowadzeniem pochówków i zdjęć grobów
2.    Interaktywną cyfrową mapę cmentarza z podziałem na sektory i rzędy – Plan cmentarza
3.    Lokalizację cmentarza na mapie Polski
4.    Lokalizację pochówków na mapie cmentarza wraz z wytyczeniem trasy dotarcia do pochówku (GPS)
5.    Publicznie dostępna informacja o przeznaczeniu grobu do likwidacji.
6.    Publicznie dostępne informacje o najbliższych pogrzebach
7.    Publicznie dostępne informacje o nadchodzących rocznicach śmierci
8.    Możliwość wyszukiwania zmarłych w obrębie wybranego cmentarza lub na wszystkich cmentarzach w portalu eCmentarze
9.    Funkcję sortowania i filtrowania danych według wybranych kryteriów
10.   Oznaczenia rezerwacji grobów
11.    Oznaczenie miejsc wolnych
12.    Możliwość wprowadzenia informacji na temat opiekunów grobów
13.    Możliwość zamieszczenia regulaminu cmentarza. Udostępniamy również przykładowy regulamin opracowany do edycji.
14.    Moduł rozliczenia opłat (miejsce na cmentarzu, przedłużenie dzierżawy, postawienie nagrobka, wywóz śmieci …) - wraz z generowaniem pokwitowań.
15.    Wydzieloną stronę internetową na portalu eCmentarze
16.    Indywidualną galerię cmentarza oraz zakładkę z informacjami na temat cmentarza/parafii
17.    Wstępne, automatyczne określenie terminu opłaty za dzierżawę miejsca.
18.    Automatyzację procedowania opłat za dzierżawę – wygodne raporty dla zarządcy cmentarza, przekazanie prośby o kontakt z kancelarią do opiekunów grobu, automatyczne przedłużenie okresu dzierżawy po odnotowaniu wpłaty
19.    Wydruk lub eksport do pdf kart dysponentów grobów
20.    Wydruk lub eksport do pdf ksiąg cmentarnych
21.    Wydruk alfabetycznego spisu zmarłych
22.    Wydruk alfabetycznego spisu rocznic śmierci z podziałem na miesiące
23.    Szkolenie po uruchomieniu systemu
24.    Instrukcja obsługi systemu
25.    Pomoc zdalną
26.     Zobowiązanie dostosowania systemu do nadchodzących zmian przewidzianych w projekcie nowej ustawy o cmentarzach.

 

Ponadto w naszej ofercie znajdują się również dodatkowe produkty:

  1. Moduły systemowe:
    - Moduł płatności internetowych – umożliwia wiernym dokonywanie opłat online (np. za dzierżawę grobu).
    - Moduł SMS – przypomnienia o kończących się dzierżawach, informacje o uroczystościach.
    - Moduł reklamy – możliwość umieszczania banerów sponsorów i lokalnych firm.
    - Moduł dokumenty – umożliwia "podpinanie" skanów dokumentów do każdego grobu
    - Moduł eZnicze – funkcja wirtualnych zniczy, którą mogą zapalać odwiedzający stronę.
  2. Digitalizacja danych
    - Import z innych baz danych – przeniesienie danych z istniejących systemów.
    - Wprowadzenie informacji o opłatach/dysponentach – ręczne uzupełnienie danych finansowych przez naszych pracowników.
    - Wprowadzenie kompletu informacji z ksiąg cmentarnych – pełna digitalizacja historycznych zapisów.

  3. Druki i wizualizacje
    - Wydruk ksiąg cmentarnych – papierowa kopia pełnej bazy danych wraz z oprawieniem oraz wytłoczeniem napisów na okładkach.
    - Plany cmentarza (A3, A2, A1) – wydruki w różnych formatach, przydatne do wywieszenia w gablotach.
    - Plan cmentarza np. na ogrodzenie – baner z aktualnym planem sektorów i alejek. Odporne na warunki atmosferyczne oraz promieniowanie UV.

  4. Materiały fotograficzne
    - Pakiet zdjęć lotniczych - wysokiej jakości ujęcia z drona do celów dokumentacyjnych i promocyjnych.
    - Pakiet zdjęć kościoła – atrakcyjne ujęcia budynku, elementów wyposażenia i otoczenia, przydatne np. na stronę parafii.

Prezentacja systemu jest bezpłatna, nie wiąże się z koniecznością składania zamówienia. Dojeżdżamy do parafii w dogodnym dla zarządcy cmentarza terminie, bądź przeprowadzamy prezentację zdalnie.

W celu przygotowania dedykowanej wyceny lub umówienia spotkania serdecznie zapraszamy do kontaktu!